tirsdag 3. mars 2015

Oppgave 4 - Bloggdesign

Etter å ha sett litt rundt på nettet, fant jeg ut at det var lettest å velge blogspot som bloggplattform. Dette på grunn av at man kan logge seg inn direkte med gmail-konto, noe som gjør det veldig lett å holde orden på brukeren, og innlogging på andre maskiner.

Hoveddelen med denne oppgaven er å opprette blogg, lage egen header og egen bakgrunn til bloggen.

Bildene jeg har brukt til både header og bakgrunn har jeg tatt selv, der bakgrunnsbildet er fra Haukeli på en kjøretur fra Bø til Haugesund. Headerbildet er tatt på Lifjell i solnedgangen i Februar 2015. Her har jeg måtte redigere begge bildene for å få dem til å passe til å bli brukt på web. Jeg har også redigert litt på lysstyrke og kontrast, ellers er disse bildene så naturlige som mulig.


Etter dette var gjort, var det bare å tilpasse resten av siden etter ønsker og behov. Alt dette ligger lett tilgjengelig på dashbordet, noe som gjør det enkelt å endre på bloggen som man vil selv, selv om man ikke har brukt bloggverktøy så mye før. 

Link til Inngangsportal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar